Privește către tehnologiile care au deja sau sunt preconizate să aibă tot mai multă influență asupra activității unui agent imobiliar.
E important să te gândești cum poți sau vei putea să le incluzi în activitatea ta de zi cu zi pentru a fi mereu înaintea celorlalți agenți imobiliari și mereu mai aproape de nevoile publicului tău țintă.

Principalele trenduri tehnologice aplicate în domeniul imobiliar

Inteligența artificială

Fără îndoială, inteligența artificială este trendul care va schimba regulile jocului în multe industrii, inclusiv în imobiliare.

Inteligența artificială poate în prezent să realizeze sarcini la fel ca sau chiar mai bine decât un om, bazându-se pe colectarea de informații din fiecare interacțiune avută în timpul procesului său de machine-learning.

Concret, soluția de inteligență artificială care câștigă tot mai mult teren sunt roboții de chat, numiți ”chatbots”, folosiți pentru îmbunătățirea relației cu clienții. O conversație simplă între robot și potențialul tău client ar putea decurge astfel:

O versiune mai inteligentă a acestor roboți este cea care permite purtarea de conversații contextuale. În acest fel, roboții nu oferă doar răspunsuri la întrebările potențialilor clienți, ci și vin cu recomandări sau sugestii contextuale din aria de expertiză pe care o au.

Cea mai avansată formă de inteligență artificială pe care îți vei dori să o utilizezi ca agent imobiliar este asistentul personal, un fel de echivalent pentru Siri. Acesta îți va răspunde la întrebări și va îndeplini sarcini prin accesarea de aplicații din afara conversației, cum ar fi email-ul, CRM-ul sau agenda ta. Spre exemplu, asistentul personal va putea să îți extragă un raport pentru o perioadă anume și să ți-l trimită ție sau unei liste către care vrei ca acesta să ajungă.

Computer visioning sau ”vederea automată”

Computer visioning permite interpretarea automată a imaginilor prin extragerea de atribute și informații. Soluția a devenit mai accesibilă pentru mase datorită serviciilor de recunoaștere a imaginilor aduse de Amazon și Google.

Cloud Vision API e cel dezvoltat de Google și permite dezvoltatorilor să înțeleagă conținutul unei imagini prin integrarea de procesului de machine learning pentru clasificarea imaginilor. Pentru 1.000 de imagini procesate cu Cloud Vision API, costul este de 1,5 $.

Serviciul Rekognition de la Amazon permite dezvoltatorilor să integreze o căutare vizuală bazată pe învățare și clasificare în cadrul aplicațiilor. Cei de la Amazon cer 1$ pentru prelucrarea a 1.000 de imagini prin serviciul Rekognition.

În prezent nu există serviciu care să extragă informații stric pentru nevoile domeniului imobiliar, dar computer visioning oferă o platformă esențială pentru dezvoltări ulterioare. Gândește-te cum ar fi să aplici tehnologia pentru fiecare fotografie realizată pentru un imobil din portofoliu.

De exemplu, cu ajutorul tehnologiei vei putea extrage ușor date din imaginile tale și vei putea oferi automat detalii despre bucătărie, să spunem – ce fel de finisaje are, ce fel de aparatură electrocasnică etc. Această tehnologie te va putea ajuta să înțelegi mai bine căutările consumatorilor la un nivel mult mai avansat

Realitatea virtuală

 

Realitatea virtuală este o modalitate nouă prin care faci o selecție a potențialilor cumpărători, alegându-i doar pe cei entuziasmați de ceea ce au văzut și nerăbdători să viziteze casa.

Primul serviciu de VR dedicat domeniului imobiliar a fost lansat în 2011 și le-a oferit agenților imobiliari posibilitatea de-și promova proprietățile din portofoliu cu ajutorul modelelor 3D și a experiențelor virtuale.

Acum există pe piață mai multe alternative pentru ochelarii de VR, cum ar fi Samsung Gear VR, Oculus Rift sau Google Daydream și pot fi folosiți pentru a oferi consumatorilor o experiență de VR care îi va face să simtă ca și cum ar umbla prin imobilul pus la vânzare.

În prezent există prestatori de servicii care oferă randări de modele de case 3D la costuri rezondabile dacă e să punem în balanță cât de multe beneficii aduce:

  • Te ajută să te poziționezi ca profesionist pe piața ta;
  • Îți oferă mai mult timp pentru persoanele cu adevărat interesate de cumpărarea casei expuse în 3D deoarece actionează ca o modalitate de triere a consumatorilor care ajung să vadă oferta;
  • Crește interesul vânzătorilor și dorința de a apela la serviciile oferite de tine, iar lista poate continua.

Vestea cea mai bună e că în următorii ani, sunt mari șanse ca această tehnologie să nu te mai coste nimic dacă ținem cont că producătorii de telefoane inteligente vor să ofere consumatorilor abilitatea de a crea randări 3D chiar de pe smartphone.

Acum ai și mai multe motive să îți dorești integrarea tehnologiei în rezolvarea sarcinilor zilnice. Dacă folosești deja un CRM, o platofrma de email marketing, live-urile din Social media, aplicații de time management și soluții de stocare, ești pe drumul cel bun.

Nu uita să rămâi cu ochii pe noile apariții pentru că profesia de agent imobiliar se schimbă odată cu tehnologia. Deci, vrei să fii mai rapid, mai inteligent, mai profesionist decât competiția.

Vrei să colaborăm?

Trimitem periodic tuturor agenților interesați pentru colaborare listările pe care le avem disponibile. Vrei să colaborăm pentru vânzarea lor?
 

 
 

Acest articol a fost publicat pentru prima dată pe blog.remax.ro

Leave a Reply