Ai ajuns pe LinkedIn, insa nu stii exact care sunt primii pasi pe care trebuie sa ii faci, ca agent imobiliar, pentru a reusi sa iti cresti numarul de lead-uri si tranzactiile finalizate cu succes?

In momentul de fata sunt 7 milioane de agenti imobiliari pe LinkedIn, ceea ce inseamna ca ai nevoie de o prezenta activa pentru a te diferentia de restul.

Dar ce trebuie sa faci pentru a iesi in evidenta?

In acest articol, vei invata cateva trucuri si actiuni pe care trebuie sa le faci, pentru a reusi sa faci din LinkedIn un portal pe care sa iti dezvolti brandul si o sursa de lead-uri sau referrals cat mai buna.

Sa incepem.

Concentreaza-te pe reputatie si credibilitate

Una dintre cele mai importante decizii pe care le iau oamenii in timpul vietii lor este sa investeasca in propria locuinta.

Prin urmare este nevoie sa se stabileasca o relatie bazata pe incredere intre agentul imobiliar si cumparator. Acestia te vor cauta online pentru a vedea daca ai experienta necesara.

Mark Hawkins de la  Residential Leasing Group Inc sustine ca cei care au nevoie de ajutor in acest domeniu folosesc social media pentru a cauta detalii despre agentii imobiliari. Astfel, in aceasta etapa scopul tau este sa creezi cel mai bun profil de agent imobiliar de pe LinkedIn.

Pagina ta trebuie sa contina toate detaliile legate de experienta si specializarile pe care le ai. Acestea te vor ajuta sa stabilesti o relatie bazata pe incredere cu potentialii clienti.

Sfat: Asigura-te ca profilul tau este 100% complet. Completeaza toate campurile si aranjeaza-le in functie de importanta. Cu cat mai multe informatii ai pe pagina, cu atat mai usor vei fi de gasit prin intermediul motoarelor de cautare.

Construieste un profil atractiv si puternic

Fii atent la cele mai cautate cuvinte cheie care fac referire la industria imobiliara. De exemplu, „imobiliar” este cel mai cautat cuvant din domeniu si ar trebui sa se afle in titlul paginii tale.

Pe parcurs ce descrii experienta ta in domeniul imobiliar sau proprietatile pe care le tranzactionezi, incearca sa folosesti cat mai multe cuvinte cheie, pentru ca vei reusi astfel sa optimizezi cat mai mult profilul.

Sansele de descoperire a profilului vor creste si profilul tau va aparea ca rezultat relevant pentru mai multe tipuri de cautari.

Sfat: Trateaza-ti profilul de LinkedIn ca un site de prezentare al afacerii tale.

Fa profilul de LinkedIn sa iasa in evidenta

Unul dintre motivele pentru care agentii imobiliari folosesc LinkedIn este sa arate ca sunt acreditati si seriosi.

Iata cum iti faci pagina sa iasa in evidenta fata de a competitorilor.

  • Adauga fiecare detaliu al activitatii tale;
  • Subliniaza experienta in imobiliare;
  • Adauga link-ul catre site-ul tau personal de prezentare;
  • Adauga link-uri catre alte pagini de social media pe care le detii;
  • Evidentiaza tipurile de proprietati pe care le tranzactionezi;
  • Adauga cursurile si certificatele pe care le-ai promovat si obtinut.

Dupa ce ai completat informatiile importante despre tine, a venit timpul sa iti pui creativitatea in valoare cu un banner, care va fi header-ul paginii. Daca nu stii sa folosesti Photoshop-ul, atunci poti sa apelezi la serviciile unui designer specializat.

Poti gasi oameni pentru task-uri rapide de genul acesta pe Fiverr. In 1-2 zile si pentru sume variind intre $5 – 10$ iti pot creea un header profesional.

realty-one-group

O imaginedin header trebuie sa includa:

  • Informatii unice despre afacere sau despre tine;
  • Volumul de vanzari ale pe care l-ai avut anul trecut sau cea mai mare tranzactie incheiata;
  • Orice te face pe tine sa se diferentieze de competitori;
  • Premii sau recunoasteri ale industriei.

Continut vizual pe care ar trebui sa il adaugi pe pagina de LinkedIn:

  • Fotografii ale imobilelor pe care le vinzi;
  • Prezentari video;
  • Ilustratii;
  • Infografice;
  • Prezentari cu slide-uri;

Sfat: Creeaza imaginea care sa arate ca esti un agent imobiliar profesionist, care munceste din greu si care este aproape de clientii sai.

Gaseste si conecteaza-te cu potentiale lead-uri

Cum gasesti leaduri pe LinkedIn:

  • Incepe prin a te conecta cu vechi contacte, retele de agenti imobiliari, clienti si prieteni;
  • Odata conectat, te poti conecta si cu toate conexiunile acestora pentru a-ti extinde cat mai mult reteaua;
  • Foloseste motorul de cautare intern pentru a gasi oameni care sa se potriveasca criteriilor tale.

Pe LinkedIn poti filtra foarte usor pentru a ajunge la un public tinta si ai la dispozitie urmatoarele optiuni:

  • Nume sau prenume
  • Companii unde au lucrat
  • Denumirea job-ului
  • Institutii de invatamant unde au studiat
  • Contacte ale utilizatorului (iti permite sa te conectezi cu utilizatorii cu care o persoana deja s-a conectat)
  • Locatii
  • Companii unde lucreaza la momentul actual
  • Sectoare de activitate
  • Alte interese

Agentul RE/MAX Phil Lepage a spus ca a gasit o multitudine de clienti doar prin reconectarea cu vechi colegi folosind LinkedIn.

“Acesti oameni au fost o sursa valoroasa de referrals pentru mine, iar unii dintre ei au ajuns chiar sa imi fie clienti atunci cand au avut nevoie de consultanta in domeniul imobiliar”

Sfat: Adauga conexiunile din lista de emailuri pe care o ai sau importa un fisier .csv cu mai multe contacte. Odata ce ai importat aceste contacte, te poti conecta cu ele.

Posteaza cat mai des

Publica cat mai des informatii interesante legate despre industria imobiliara, de la trenduri la interviuri si puncte de vedere referitoare la piata.

Însa, gandeste-te la LinkedIn ca o adunare selecta, de profesionisti.  Prin urmare, informatiile pe care le publici trebuie sa fie destinate publicului tau.

Iata ce informatii publici sau share-uiesti pe LinkedIn:

  • Trenduri si noutati imobiliare;
  • Știri si sfaturi despre investitii financiare;
  • Proiecte de consolidare a comunitatilor;
  • Oportunitati locale de angajare in industrie;
  • Informatii utile despre zonele in care activezi;
  • Idei de marketing pentru industria imobiliara;
  • Informatii despre proiectele proprii.

Content-ul pe care poti sa il postezi poate fi de mai multe tipuri:

  • Link-uri catre bloguri;
  • Podcast-uri si interviuri;
  • Opinii;
  • Articole care fac referire la industria imobiliara.

Creeaza-ti o rutina in a posta constant pe LinkedIn. Astfel, vei fi mereu in feed-urile celor care te urmaresc si iti vei crea noi conexiuni.

Sfat: Posteaza de 3-4 ori pe saptamana. De asemenea, comenteaza si la statusurile prietenilor tai pentru a avea mai multa vizibilitate. Studiile au aratat ca maxim o postare pe zi are cel mai bun reach.

how-often-to-post-on-social-media-infographic

Înscrie-te sau creeaza grupuri de imobiliare

Grupurile de specialitate sunt un mediu extraordinar pentru a interactiona, pentru a face schimb de idei dar si pentru a vinde. Parte din aceste grupuri sunt si cumparatori care cauta informatii despre procesul de achizitionare.

Desigur, trebuie sa te asiguri intai ca faci parte din grupurile potrivite, iar pentru asta trebuie sa accesezi paginile personale ale membrilor. Un avantaj este ca poti vorbi direct cu potentialii cumparatori si sa demonstrezi ca esti un agent imobiliar de incredere.

Iata cum atragi vizualizari cu ajutorul intrebarilor si a raspunsurilor:

  • Pune intrebari – Nu stii niciodata cand vei putea ajuta pe cineva cu un apartament
  • Exprima-te din punctul de vedere al brandului personal – Este important sa raspunzi la o intrebare cu informatiile vazute din perspectiva ta
  • Ajuta – Ofera informatii cat mai utile si corecte, fara sa te astepti la nimic in schimb.

Sfat: Creeaza-ti o voce unica care ii va ajuta pe oameni sa isi aduca aminte de tine si sa revina cu viitoare intrebari despre domeniul imobiliar.

grupuri imobiliare linkedin

Trimite mesaje private si campanii de email

Întotdeauna trebuie sa trimiti mesaje personalizate persoanelor care te intereseaza. Astfel, le vei castiga increderea celor cu care interactionezi. Iata ce poti sa spui:

  • Cauti mereu oportunitati de a intra in contact cu oamenii din zona;
  • Vrei sa descoperi mai multe informatii despre ei sau afacerea lor;
  • Ai auzit de acea persoana la o conferinta sau eveniment;
  • Roaga-i sa te aiba in vedere daca aud ca cineva vrea sa tranzactioneze o proprietate.

Sfat: LinkedIn este o platforma bazata pe relatii. Prin urmare, ar trebui sa interactionezi cu o persoana de cel putin trei ori pentru a-i cere ceva. De asemenea, trebuie sa te asiguri ca persoanele cu care interactionezi chiar isi doresc sa vada oferte imobiliare.

Mentine o imagine profesionala

Foarte multi agenti imobiliari si brokeri folosesc platformele de social media pentru a-si promova afacerea. Însa, daca vrei sa te numeri printre ei, este indicat sa faci diferenta intre viata profesionala si cea privata.

Astfel, discutiile cu prietenii si glumele care le gusta doar un cerc restrans de oameni, nu isi au locul pe pagina ta de Linkedin.

În plus, LinkedIn este o platforma pentru profesionisti, ceea ce inseamna ca trebuie sa acorzi deosebita atentie limbajului si comportamentului.

Concluzie

Desi platformele sociale ne-au oferit din ce in ce mai multe oportunitati, ca agent imobiliar trebuie sa te concentrezi pe ceea ce iti va aduce cele mai bune rezultate.

Concentreaza-te pe cate o retea sociala la un anumit moment, pana cand ajungi sa iti creezi o comunitate si o audienta stabila pe aceasta, apoi poti experimenta si cu celelalte.

Nu iti petrece tot timpul in fata calculatorului implementand diferite strategii de marketing pe retelele de socializare.

Asigura-te ca le oferi clientilor tai cele mai bune servicii si cu siguranta acest lucru iti va aduce, pe termen lung, mai multe tranzactii finalizate cu succes si mai multi clienti multumiti care te vor recomanda catre reteaua lor.

 

 

Leave a Reply