Ca orice domeniu, și cel imobiliar necesită un număr de abilități care ajută la realizarea unui profil de agent imobiliar de succes. Pe lângă abilitățile înnăscute, personalitatea agentului trebuie modelată în timp prin acumularea de experiență, alături de care putem adăuga anumite tips-uri legate de modul eficient de a promova și de a te promova.

Activitatea unui agent imobiliar în România nu este ușoară. Printre cele mai dificile bariere ce stau în calea creșterii numărului de tranzacții finalizate cu succes este prejudecata multor români referitoare la această meserie: majoritatea cred că acesta este doar un intermediar ce încasează un comision pentru nimic, de ale cărui servicii se poate lipsi.

Dar avantajele pe care un agent le poate aduce proprietarului și potențialului cumpărător nu pot fi ignorate, iar unul dintre punctele esențiale în acest sens este promovarea proprietăților.

O strategie eficientă de marketing crește semnificativ nu doar șansele celui ce vinde, ci și oportunitățile celor ce vor să achiziționeze un imobil.

Iată câteva idei pentru promovarea proprietatilor imobiliare ce poartă marca unui agent profesionist și dedicat.

 

1. Fii onest

Ideea de strategie de vânzare pare a fi un antonim al sincerității. Însă, dacă se vor crea false așteptări potențialilor cumpărători, aceștia vor fi mai puțin deschiși spre a vedea avantajele reale ale imobilului și vor deveni reticenți și față de următoarele propuneri.

Atunci când publici detaliile proprietății scoase la vânzare, subliniază părțile pozitive, dar realist, fără exagerări sau informații eronate. Astfel, vei dobândi încrederea clienților, ceea ce le va face decizia finală mai ușoară și nu vei pierde timpul prezentând oferte ce, în final, nu se apropie de nevoile lor.

 

2. Puterea emoțiilor

O descriere corectă a unei case sau a unui apartament nu trebuie să fie și impersonală. Nu te sfii să introduci în textul de promovare sugestii care să întâmpine dorințele posibilului cumpărător.

Diferența dintre o locuință cu trei camere, de 80 de metri pătrați, aflată la 10 minute de stația de autobuz, și un apartament identic, însă cu un dormitor pentru copii luminos, un living suficient de spațios pentru a te juca cu cei mici și o bucătărie în care întreaga familie poate lua micul dejun împreună, este semnificativă.

 

3. Apelează la fotografi profesioniști

Nici un proprietar nu va fi impresionat dacă postezi pe site-ul agenției fotografii pe care le putea realiza și distribui singur. Însă, o fotografie care spune o poveste, care evidențiază cele mai atractive detalii ale exteriorului și cele mai plăcute colțuri ale interiorului, vinde mult mai eficient și nu poate fi făcută de oricine.

Angajează un fotograf profesionist!

Acest aspect presupune cheltuieli suplimentare, dar, dacă duc la vânzări mai rapide și mai numeroase, investiția merită din plin. Eventual, poți încerca chiar tu un curs de fotografie.

 

4. Nu neglija împrejurimile

Zona în care este situată casă este la fel de importantă ca imobilul în sine. Adaugă detalii legate de facilitățile disponibile în cartier – nu doar cât de rapid se ajunge în stația de tramvai, ci și unde este parcul de joacă, aproximativ câte magazine sunt în împrejurimi, ce alte tipuri de furnizori de servicii se află în apropiere.

Adaugă și fotografii cu priveliștea de la fereastră sau cu zona de agrement aflată la o distanță rezonabilă de locuință. Aceste aspecte ale vieții sociale și ale relaxării vor influența pozitiv cumpărătorii.

 

5. Încearcă tururile virtuale

Dacă o fotografie valorează cât o mie de cuvinte, atunci un tur virtual ar putea valora cât un întreg roman. În cazul imobilelor de dimensiuni mari și cu foarte multe de oferit, o simplă poză poate fi insuficient de convingătoare.

Dacă proprietarul este de acord, poți pune în valoare casele deosebite puse în vânzare nu doar prin intermediul fotografiilor, ci și cu ajutorul unor tururi virtuale. Ele ar pot fi însoțite și de câte un audio concis, dar cuprinzător.

 

6. Un website de impact – un client mai tentat

Acordă suficientă importanță website-ului oficial. Alege un design atractiv, dar nu obositor, și asigură-te că detaliile de contact sunt vizibile.

Totodată, actualizează în permanență stadiul tranzacțiilor. Vizitatorii se vor simți bine informați și vor fi mai tentați să apeleze la tine.

Interesează-te și de modalitățile prin care poți transforma site-ul într-unul ușor navigabil de pe mobil, deoarece un număr tot mai mare de persoane preferă să se ajute de telefon, în detrimentul unui computer sau a unui laptop.

Nu în ultimul rând, apelează la servicii de SEO,  pentru a-ți crește vizibilitatea proprietăților pe motoarele de căutare.

 

7. Profită de social media

Adaugă pe site butoane către conturile oficiale de social media. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, chiar și LinkedIn, toate sunt mijloace extraordinare de promovare.

Acordă suficient timp actualizării acestor conturi, deoarece o rețea extinsă de prieteni virtuali nu este suficientă. Trebuie să ai o activitate pe care ei să o aprecieze, să o distribuie, să o comenteze, pentru a mări rata de vizualizare a imobiliarelor de care te ocupi.

Astfel, atunci când vei posta fotografiile cu noua proprietate scoasă la vânzare, acestea nu doar că vor ajunge în news-feed-ul unui număr foarte mare de persoane, dar vor fi și receptate pozitiv.

 

8. O vizită, nu un tur

Oricât de bine ai promovat un imobil în online, în agenție sau în ziar, un tur fizic nesatisfăcător al locuinței poate face ca toate eforturile tale să fi fost în zadar.

Pregătește vizita unui potențial cumpărător din timp și asigurându-te că se va desfășura precum o vizită, nu ca o trecere grăbită printr-un raion. Anunță proprietarul cu câteva zile înainte, pentru a putea evita posibile momente neplăcute.

Oferă indicații clare clienților privind adresa sau, dacă este posibil, condu-i tu acolo. Servește-i cu o cafea dacă proprietarul este de acord. Astfel, vor avea mai mult răgaz să aprecieze confortul și atmosfera.

 

9. Investește în imaginea ta

Toate sfaturile de până acum sunt eficiente mai ales dacă ai o imagine bună, mai ales dacă vrei să fii perceput ca un agent imobiliar profesionist, nu ca un simplu intermediar.

Pentru a-ți crea o imagine, trebuie să investești cel puțin timp. Dincolo de bannere, afișe și social media, există alte metode de a dovedi potențialilor cumpărători că ești un om capabil și un membru al comunității.

Contribuie cu texte la un blog axat pe probleme legate de piața imobiliară. Dacă îți permiți, devino sponsor pentru o cauză locală. Dacă te promovezi pe tine, atunci promovezi locuințele scoase la vânzare.

 

10. Creează o relație cu fiecare client

Ar fi naiv să susținem că fiecare client este prietenul tău. Asta nu înseamnă cu nu poți păstra relații bune cu fiecare.

Amabilitatea și disponibilitatea de a oferi răspunsuri pertinente nu trebuie arătate doar până în momentul încheierii tranzacției. Dacă vrei să crești exponențial șansele de a vinde orice proprietate, încearcă să păstrezi legătura cu proprietarii și cumpărătorii și după finalizarea tranzacțiilor.

Trimite-le un mesaj de sărbători, întreabă-i dacă s-au instalat bine în noua locuință, invită-i să lase un testimonial pe pagina ta. Recomandarea unui client mulțumit face cât sute de afișe lipite prin oraș.

 

Aceste 10 sfaturi pe care le poți lua în considerare pentru a deveni un agent imobiliar mai de succes nu sunt singurele lucruri pe care le poți face. Nu uita de instinctul tău și de capacitatea de a relaționa și de a socializa cu oamenii. Vei observa că deschiderea ta îi va face și pe cei de lângă tine să se deschidă și să vândă sau să cumpere proprietăți imobiliare.

Leave a Reply